今次去到美國, 頭兩日係個空檔, 當然會身痕租車出去遊山玩水啦, 但初到貴境, 最難搞係時差😴, 所以唔confirm成行與否。點知如我所料, 當日半夜兩點瞓醒, 食完早餐覺得精神狀態還可以, 就即刻上網搵車租。
一睇車款覺得唔對路, 點解只有電動車?
今次被安排住係LAX附近嘅機場酒店, 行路去24x7嘅租車中心都係只15分鐘, 咁我就book 7am攞車。不過一睇車款覺得有D唔對路, 點解淨係得返電車? 見價錢唔比遲一日租油車貴好多, 咁電車就電車啦, 當時真係無睇清楚租電車嘅terms, 只係依例睇清楚保險選項。 基本租金、保險 (CDW+SLI)、機場附加費、稅, 暫時總數$133。
咁急上網book車, 要即時俾晒錢都預咗。去攞車時, 再轆多$250按金, 最後過咗5日先收到正式收據 (可能因為隔咗個星期六、日), 加返叉電既收費。 再過多一日, 收到埋「電費單」。 上次喺德國都係租呢間美國公司, 計多咗我錢又唔認脹, 搞到幾L煩😡! 有機會再寫。
極討厭SUV嘅59, 本來都想搵架真.四驅, 因為要去加州內陸沙漠小鎮。結果俾咗架舊款Tesla Model Y我, 不過係舊款Dual Motor, 都叫做係四驅, 啱晒🤩👍! 以美國租車標準嚟講, 呢架車唔止內外污糟, 仲傷痕纍纍🤕, 車身凹咗, 四隻鈴都無忽好肉, 四條胎三個牌子, 新舊不一。
上次喺美國租車都已經係3年前嘅事, 今次攞車流程上有變都唔奇。傳統做法拎住張紙圈低車身嘅損傷, 曾經變為職員拎部iPad同你行一圈, 再變成今次完全自動化, 揸出停車場前有個好似大scanner咁嘅裝置, 自動認出車身有乜損傷喎, 真係先進, 有效節省人手, 美國又多幾個人失業囉🤷♂️!
呢款Model Y初到港時, 我係香港代理嘅event淺嚐過。幾年前嘅事, 年中又試咁多車, Model Y係點, 已經冇乜印象🤷。一跳上車, 嘗試係個15吋大mon搵我要用嘅功能 - 導航、鏡位、電量, 都算簡而清, 唔洗轉彎抹角, 唯一唔記得點鎖門🤣! 話就話行開會自動鎖, 不過LA治安有幾「好」, 你知我知啦👮! 好彩問AI喚起我當日初試Model 3 Performance嘅回憶, 記得拎住張匙咭係咁摔條B柱🤣, 今次一掂埋去就鎖到🤩👍。
當日只俾咗匙咭我, 租車我又唔會裝app, 我亦唔識setup😛。架車唔知張咭喺車上, 所以一入P波、開過門, 就要再拍咭先郁到車。如果你喺總站等巴士, 可能留意到車長哥哥撻火前, 都要喺八達通機拍職員証, 等如一個簡單嘅login程序, 等公司知道架車邊個揸緊。原來揸Tesla都要好似揸巴士咁, 每次拍咭著車🤣! 當日去到目的地, 我要無數次落車影相, 次次都要係褲袋拎張咭出嚟著車, 好煩! 又唔想擺張咭係車上, 以免錯手開唔到門就大檸樂!
幫我辦手續嘅職員只講過, 還車時要有70%電。開始第一段行程, 要揸接近兩個鐘, 大約100英里。導航一set好, 就幫我計埋去到目的地時剩返幾多電。我唔得閒理呢架Model Y究竟係唔係Long Range啦, 只知道攞車時只有67%電, 去到會得返15%, 估計亦非常準確, 即係即刻要搵地方叉電啦🙄! 到電量咁低時, 一開導航即刻自動彈出叉電站嘅距離、收費、吉位數量。大鄉里出城, 揸開JDM classic, 又冇意圖、冇打算、冇計劃、冇誘因、冇研究過換電車嘅59, 係時候學野啦!
導航帶咗我去一個Tesla嘅Supercharger, 拎起枝野見窿就插啦。一插好, 已經話叉緊囉喎! 點解冇叫我俾錢嘅? 即刻又Google吓, 原來我呢間租車公司, 用Tesla Supercharger係秋後算賬嘅, 另加2.3%附加費。得返十幾%, 要叉到80%走都要成半粒鐘。算, 焗等😒! 入缸油10分鐘都嫌慢啦!
須知電動車越揸得快越食電, 唔同油車高波低轉就又快又慳油。結果前後叉咗3次電, 埋單$58.20, 趕住叉到75%去還車, 然後仆返酒店沖涼、瞓覺🥱。當日油價每加侖$6左右, 算架車唔太食油, 長行高速做到至少30 MPG係公平估計。當日總共行咗280英里左右, 接近5個鐘大部份時間係行75 MPH左右, D電好似搗水咁🤦, 即係叉電只係平過入油少少, 更加絕對行唔晒一缸油。入缸油5分鐘, 叉三次電用咗超過一粒鐘, 咁你就深深體會到, 「一寸光陰一寸金」呢D咁老套嘅道理!
喺香港試Model Y個次, 記得個軚扭盡只得每邊一圈。扭盡落車睇睇, 見個轆好似轉得好少。睇返資料, 最小迴旋直徑係12.1米, 同Corolla之類既細車係有明顯分別, 但係美國D路咁闊, 車位又闊, 鈍少少都問題不大, 始終架車唔算太長, 全長4,751mm, wheelbase 2,890mm。轉向比率10.3:1, 個軚勁快, 懸掛同呢四條雞胎又咬得住路面, 係幾好彎, 不過唔係跑車個種感覺, 揸落硬係覺得怪怪地。未試過將架Model Y揸到咁快, 美國上得高速, 65 MPH起跳, 最快有一段行過90, 平均都有75。車速咁快, 好似揸唔到直線咁! (59師兄... 係你手車屎啫!) 個軚真係好敏感! 本來想試吓auto pilot, 最後冇試。
美國都係用個26個字母, 不過美式英文無可否認係另一種語文, 無論發音、串字、用詞, 都有別於傳統英式英文。連英國人都未必用得咁盡既英制單位, 美國人仲當係寶。Well... 一個完善既system, 用慣就知點計。美國人都知英制麻鬼煩, 不過計慣計熟就冇問題, 所以工程界仲搞咗D叫「十進英制」嘅野出嚟🤣, 方便計算喎, 「0.1吋」唔係「1分」! 「1分」係1/8吋, 即係0.125吋。59只記得1磅係454克, 因為那些年嘅「big block」V8偈, 排氣量好興用454立方吋, 即係7,440cc, 富豪 (Volvo) B8L副直六turbo都只係大佢少少。
*英/公制換算:1英里 = 1.6公里1美加侖 = 3.785升1英加侖 = 4.546升1 MPG (美加侖) = 0.425 km/L1 MPG (英加侖) = 0.354 km/L1 MPGe = 0.0478 km/kWh
下一篇
試車編輯,穿越四轆與二轆的多元宇宙,喜歡透過相機觀察車壇及世界。